Monday 12 December 2016

Duurzaam Amsterdam?

Op de website van de gemeente staan een aantal voorbeelden voor Duurzaam Amsterdam. Een van die voorbeelden is een opvouwbare elektrische scooter. “Superhandig,” zegt Mariene Meyer Swantee. 

Zo te zien is het een snorscooter. En dat terwijl de gemeente hard bezig is om alle snorscooter’s van het fietspad af te krijgen. Dat betekent ook elektrische snorscooter’s. 

Verder schrijft ze: “Ik zou wel meer fietsparkeerplaatsen in de stad willen. Dat was trouwens ook een reden voor de GiGi. Hiervoor ging ik met de fiets naar het station. Dan was ik een kwartier bezig om een parkeerplaats te zoeken. En mijn fiets is wel 6 of 7 keer weggehaald. De GiGi hoef ik niet te parkeren, ik neem hem eigenlijk altijd mee. Ik hoop dat er een plek komt waar je GiGi’s kunt huren. Net zoiets als de OV-fietsen. Het gaat nog wel wat worden met de GiGi. Het is echt een leuk en superhandig ding.”

Ze kan natuurlijk ook een vouwfiets nemen. Is het nou zo handig om reclame te maken voor een vehikel dat binnenkort weg moet of in ieder geval van het fietspad af?

No comments:

Post a Comment